sunnuntai 21. syyskuuta 2014

It's not wrong it's just different!

Eilen tuli tosiaan täyteen kolme viikkoo Amerikan-mantereella! Aika on menny tosi nopeesti ja tähän mennessä oon ainakin nauttinut elämästä. Kuten otsikostakin voi lukea, kaikki täällä ei oo samalaista ku Suomessa.
Ensinnäkin, oikeesti täällä on tosi halpaa! Tässä on tullu aika paljon kaupassa käytyä ja en todellakaan oo tottunu siihen et 2 litran limsapullo maksaa sen 2,5$... Toisekseen oon juonu täällä varmaan jo 7 pulloo vitaminwateria. Ihan älyttömän hyvää ja halpaa! Nää ihmiset ei oikeesti syö täällä paljon karkkia niinku Suomessa, vaan oikeesti nää vetää täällä vaaleeta leipää ja mässyruokaa. Tajusin tossa yks päivä laskee et tosiaan söin 2 pitsan palasta, hampurilaisen, sipsiä ja illasta salaatin, yhden PÄIVÄN sisään... Ei niin hyvä, mutta eiköhän tää arkiki tästä tasaannu!


Toisekseen nää ihmiset oikeesti luulee välillä et kaikki pyörii Amerikan ympärillä ja amerikkalaiset on maailman parasta kansaa. Nää luulee et nää tietää kaiken... Yks päivä governmentin tunnilla meidän opettaja sano suoraan  et se on ihan hölmöö että joillakin mailla Euroopassa on korkeet verot... Teki siinä kohtaa mieli sanoo et mä olen Suomesta, meidän verot on korkeet, mutta meidän on tosi hyvä olla, päätin sitten kuitenkin olla ihan hiljaa mielipiteitteni kanssa. 


Kolmanneks mua välillä ärsyttää täällä se että nää ihmiset on aivan sairaan tyhmiä... Tosiaan olin kemian tunnilla niin puoli luokkaa ei tienny miten malaria leviää... Siinä kohtaa teki mieli vaipua maan-alle. Ja mä voin sanoo et mä puhun ihan hyvin englantia ja mun perhe ymmärtää mua tosi hyvin, mut tosiaan yks päivä sanoin siskolle et "He lived with that girl", niin se jankkaa varmaan 2 minuuttia että mitä sä tarkotat... Olin et mitä hittoo eiks se ymmärrä... Äännin sen hieman eri tavalla ja se ymmärsi mitä tarkoitin.. Nää ihmiset ei vaan osaa käyttää mielikuvitusta.


Tosiaan harrastetaan lentopalloo Andrean ja Erinin kans. Viime tiistaina meillä oli peli, mutta mä olin kipeenä joten katsoin pelin katsomosta. Ennen peliä Andrean ihastus tulee tosiaan koululle lentopallon ja kukkapuskan kanssa ja tää oli ehkä söpöintä mitä ikinä oon nähny! Tää poika oli kirjottanu tohon lentopalloon et "Hey Andrea, I really "dig" you... I'd love to "set" up a date us to HOMECOMING. Yes or no?". Siis mä voin kertoo et mä sekosin ku näin ton! Toi oli vaan jotain niin sulosta koska tää poika oli nähny niin paljon vaivaa ton tekemiseen!! Ja uskokaa tai älkää, mun sisko vastas myöntävästi!


Ylhäällä olevassa kuvassa on tosiaan Annie, meidän sosiaalinen koira joka nykyään nukkuu mun vieressä Gingerin siasta. Onneks...

Mitään kovin ihmeellistä täällä ei oo tapahtunu. Koulu mulla sujuu tosi hyvin eikä mitään ongelmia ainakaan tähän mennessä oo tullu. Energiaa tässä talossa kyllä riittää, tosin ei aamusta. Mullon herätys joka aamu tosiaan kello 6.00 koska koulu alkaa kello 7.30. Ensimmäinen tunti mullon englantia, sit mulla on kaks kuvista koska tykkään siitä tosi paljon! Alhaalla olevassa kuvassa näätte keskeneräisen työn jonka kans meinaan seota, mut eiköhän se siitä. Sit mulla on kaks matikkaa ja government! 


Tosiaan tämäkin et nää oli mulle sillai "siis tää talvi tulee oleen ennätys kylmä koska viime talvikin oli!! Sulle pitää ostaa kaikkia talvivaatteita ja se on tosi kylmä!" Ajattelin et ei hitto, mä varmaan jäädyn!! Täällä on varmaan -40!! Tosiaan katoin netistä ja sieltä löyty et viime vuonna ennätyskylmä talvi oli -9... Siinä kohtaa rupesin nauraan et joo no teillä ei oo kyl mitään hajua kuin kylmä Suomessa on!

Seuraavan päivityksen ajattelin tehdä viikon sisään, mutta sa nyt nähdä!



Michiganista kirjoitellen, Jenny













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti