maanantai 2. maaliskuuta 2015

Chicago was amazing!

Sain aikaseks nyt päivittää tosta toissa viikonloppusesta Chicagon matkasta. Oli ihan mahtava reissu! Ajattelin et meen semmoseen ihan ok isoon kaupunkiin, eikä sielä ny niin paljoo ihmisiä voi olla, väärässä olin! Ihan tajuttoman iso kaupunki ja oikeesti täyty välillä pitää Sophieta kädestä kiinni ettei vahingossakaan eksyny porukasta.

Me siis lähettiin reissuun perjantai aamuna 6.45. Meitä oli mukana 15 hengen porukka, mukaanluettuna kaksi koordinaattoria. Vaihtareita oli mukana ympäri maapalloo ja voin kyl sanoo et siinä kohtaa ku tämmönen konkka ronkka astelee johonki ruoka paikkaan sisään, niin ei jääny arvuuteltavaks oliko vaihtareita kyseessä. Matkan varrella otettiin mukaan pienemmästä kaupungista kaks vaihtaria, joista toinen oli Elina Suomesta!
Perille Chicagoon saavuttiin 12 aikaan ja suoraan lähdettiinkin jo näkemään nähtävyyksiä. Päivällä käytiin Hancock towerissa, josta maisemat oli upeat! Ylhäältä päin katsottuna näytti kaupunki hieman New Yorkilta. Tästä matka jatkui shoppailemaan jossa vietimme seuraavat neljä tuntia.

Samana iltana menimme syömään kuuluisaan ravintolaan nimeltään "Dick's". Ravintola oli kuuluisa erittäin töykeistä tarjoilijoista ja jos erehtyi sanomaan colan sijasta pepsin, oli kyllä tukalat oltavat. Tarjoilijoilla oli myös ruoan tarjoilun vierellä tämmönen erityistehtävä, he tekivät meille hatut. Google kääntäjällä ei mitään parasta jälkeä tullut, kuten voitte hyvin nähdä.

Iloinen kuomaseni Elina johon onnekseni törmäsin kyseisellä matkalla!

Seuraavana päivänä olikin lähtö hotellilta 9.00 ja suunta oli kohti suurta Chicagon akvaariota. Kyseisessä paikassa nähtiin anakondia, haita ja kaikkea siltä väliltä.

Sophie tosiaan vaihto koulua ja oli ihana viettää viikonloppu yhessä, ollu ihan kauhee ikävä mun Saksan  tyttööni!

Pinkkujaki löydettiin!

Matkamme jatkui planetaarioon jossa kuvassa esiintyvä mies kysyi et ollaanko ikinä nähty revontulia. Minähän ensimmäisenä huudahdin että tuun Suomesta ja olen nähnyt. Hän oli hyvinkin kiinnostunut Suomesta ja varmaan ainoita täällä jotka oikeesti tiesi missä se semmoinen maa sijaitsee.

Planetaariosta matka jatkui yhteen maailman korkeimpaan rakennukseen, willis toweriin.

Uskaltauduin tämmöseen lasiboxiin jonka alla näkyi maa 400 metrin jälkeen. Ihan huikee kokemus! En uskonu et korkeita paikkoja pelkäisin, mutta tuolla ei kyllä pystynyt jalkoihinsa katsomaan!

Viimesenä aamuna lähdettiin katsomaan kuuluisaa beania. Kyseinen papu on kuuluisa turistikohde ja yllättävän paljon sen ympäriltä löytyi ihmisiä!

Pavun jälkeen mentiin ravintolaan syömään aamupala ja söin elämäni parhaat pancakesit!

Samana päivänä mentiin vielä juhlistamaan kiinalaista uutta vuotta ja löydettiin tämmöiset kiinalaiset horoskooppi patsaat! Kaikki me lehmät lehmän alla... Olisin kyl mielelläni ollu vaikka mieluummin apina. Viimeisenä ennen lähtöä menimme katsomaan tämmöstä kiinalaista paraatia Chicagon Chinatowniin. Oli ainutlaatuinen kokemus, vaikka sen jälkeen bussin takaosassa lämmiteltiinkin yhdessä varpaitamme.

Tämän viikon sunnuntaina onkin matkakohteena California!! Innostuneempaa tyttöä saa etsiä!!