lauantai 18. lokakuuta 2014

Fall!

Syksy on tullu myös Michiganiin. Mom hössöttää halloweenia ja kynttilöitä poltetaan. Nyt alkaa vuoden-aika mitä mä rakastan. Etenkin niitä hetkiä ku viettää aikaa perheen kanssa kynttilän valossa ja nauretaan yhessä. Pakosti siinä tulee oma äiti mieleen joka mut Suomessa opetti palvoon kynttilöitä ja syksyä, takkatulta ja pimeitä iltoja yhessä jutellen. Tää syksy on erilainen, ja tähän mennessä on mun hostmomi samanlainen hössöttäjä kynttilöiden kans ku oikeakin äiti. 


Syksyn värit on myös yks asia joka on lähellä mun sydäntä, joten oon onnellinen että pääsin Michiganiin jossa on samanlailla vuodenajat ku Suomessakin. Ehkä yks suuri syy tähän on et oon itsekkin syntyny syyskuussa. 


Täällä Halloweenia juhlitaan viikon päästä. Oman pukuni oon jo päättäny, mutta sen paljastan vasta Halloween päivityksessä. Ihmiset täällä selvästi sekoovat kyseisestä juhlasta ja momikin penko ainaki 10 pukua esille, joita tytöt joinakin vuosina käytti. Samaa pukuahan ei voi käyttää monena vuotena. Kun tyttöjen kans oltiin ostamassa kyseisiä pukuja, kerto myyjä et Amerikassa kyseinen päivä on semmonen et saa pukeutua hutsumaisesti ja kukaan ei tuomitse. Vaikee uskoo mut näin se vissiinkin on. Tosi moni on koristellu tosi paljon jo Halloweenia varten ja ihmisten pihoissa näkee paljon kurpitsoja, innolla ootan ihka ensimmäisen kurpitsan tekoa!


Iloinen oon myös siitä et oon kuullu aika paljon positiivista palautetta mun englannista joka kuulemma on menny tosi paljon parempaan suuntaan. Ekan kerran ku mulle huomautettiin et sain selitettyä jonkun asian pitkästi ilman takeltelua, ilman sitä et piti miettiä et tuleeko ny she vai he ja mikä aikamuoto. Sitä sisäistä riemua ei pysty ees kuvaileen! Se hetki sai tän tytön päivän miljoona kertaa paremmaks!

Mun omalla pikkuveljellä on huomenna syntymäpäivä, eli tänään sitä aikaa. Tietenkin se vähän harmittaa ettei oo antamassa sitä joka vuotista synttärihalia ja laulamassa sille vanhempien kans. Uskomatonta että sekin on jo niin iso poika, just muistan ku pienenä möyrittiin maassa ja syötiin hiekkaa, tainno hän söi, mähän en ikinä niin tyhmä oo ollu... Hyvää syntymäpäiväää rakas pikkuveli! 
Love you!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti